härlig helg

Å så var det jobb igen..trött, trött, trött!
Känns ändå inte så illa då helgen har varit superduper härlig!

Alla hjärtans dag skulle i år inte bara firas tillsammans med pojkvännen utan även med mor och far som kom på besök..
De hämtade upp mig på jobbet och då vi anlände till lägenheten så stod världens finaste rosenbukett och väntade på köksbordet!! My boyfriend is the best boyfriend i the world!!

Till kvällen fixade vi till oss lite för att gå ut och äta. Bord var bokat på Brasseriet, där vi aldrig varit förut men bekanta hade sagt att det var mycket prisvärt. Upptäckte till min fasa att det inte alls var lika fräsht som de ser ut att vara utifrån. Det luktade pubtoalett och servitriserna sprang runt i tröjor som visade magen. SUCK! Kvällen verkade inte arta sig som jag planerat. Men... och detta är ett stort men... när maten kom in. Vällagat, rikligt, gott och billigt! Det är inte ofta den ekvationen går ihop! ;) Rullade sedan hemåt för desert!
Ostglass som jag fixat ihop lite snabbt innan jag stack till jobbet..mums!
Tittade på melodifestivalen, som i ärlighetens namn aldrig har varit sämre. Jag är liksom ett fan av melodifestivalen och för att jag ska tala illa om den så krävs det att det är riktigt illa! Enda behållningen från i lördags var Mums Mums Zelmerlöv.. inte så mycket pga av låten utan mer för att han är just mums! Godis för ögat.. jajjemen!

Söndagen började med en härlig vinterpromenad tillsammans med mamma. Efter det en stadig frukost och sen började förvandlingen av vårt sovrum!! Nytt skrivbord, nya hyllor, förvaringsboxar, nya sänglampor.. och snyggaste tavlan på plats över sängen! Sååååå snyggt det blev! I like it, yes I do!! En förvandling som enbart kostade oss 625 kronor! Tack pappa, världens bästa hantverkare och tack mamma, världens bästa pysslare!!

När föräldrarna åter begivit sig till Småland så släpade jag mig ner till friskis och svettis. Jag ville inte alls egentligt men minnet av brakmiddagen dagen innan och allt fika, som liksom kommer på köpet då man umgås med någon i min släkt, så hade jag inte mage att strunta i det!! Å så hade jag ju lovat Anna...
Fy fasiken va jobbigt det var! Brukar inte alls vara sådär jobbigt! Blä! Aptrött!!
Men knallröd i ansiktet och med svetten droppande, var jag ändå ganska nöjd med mig själv efteråt!

Tack alla inblandade för en härlig alla hjärtans dag och för den bästa söndagen på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback