Borta bra men hemma bäst

Hemma är ändå bäst..
Hemma vart undrar ni?
Logiskt sett så borde ju hemma vara i Borås för mig.. nu för tiden är jag ju till och med sambo, jag har en egen lägenhet med mina egna grejer i...
Men ändå så kommer alltid Vrigstad vara hemma för mig..
Home is where your heart is! Och mitt hjärta är hemma i Vrigstad med min familj..

Var hemma i helgen faktiskt..
Min karl var inhyrd som trubadur på Vrigstad IF:s årsfest..
Då han förberedde sig iför kvällen var jag och mamma i Jönköping och shoppade..
meningen var att jag skulle hitta en ny bikini till resan.. men hur lätt är det i november?
Så det blev lite annat smått och gott...en och annan julklapp också!

På kvällen skulle jag och mamma egentligen vara hemma och mysa medan grabbarna gick till värdshuset och roade sig.. men sen blev jag så himla sugen på att gå ner å lyssna på världens bästa trubadur en liiiiiten stund...
Väl där hade jag väldigt trevligt.. träffade gamla vänner som jag inte pratat med på år och dag!
Det var även en härlig känsla att befinna sig i byggnaden utan att vara i tjänst! Saknar INTE det stället!

Söndagen blev till en riktig familjedag då mamma, pappa, jag och Chris pälsade på oss och tog en helt fantastisk promenad rund sjön.. Härligt med lite skogsmiljö för en gångs skull! Det är man ju inte bortskämd med nu för tiden..
Senare vankades det farsdagsmiddag och morfar kom på besök...
Mammas mat... mums!!

I veckan har det vart lite jobb och jag har också äntligen funnit inspiration till skolarbete som jag lagt på hög. Känns helt klart att jag kommer hinna med allt och att allt kommer gå fin-fint!

I helgen ska Christian till Stockholm och spela med forna party-bandet.. istället för att sitta ensam i Borås och uggla ska jag åtar bege mig hem till Vrigstad.. Where my heart is!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback