"När första ljuset brinner...

...står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent"

Jag älskar allt adventsmys! Allt smakfullt, lagompynt!
Helt plötsligt är det så mycket ljus i alla hem och det är riktigt vackert att se alla, vanligen så dystra, lägenhetshus i staden.
Vore dock mysigt att ha någon att mysa med.
Christian har vart iväg (även denna helg). Å inte nog med att han lämnade mig ensam utan han gjorde det till på köpet för att åka till Hunnebo för att vara barnvakt åt Vilma och Max! Så jag är inte bara ensam utan avundsjuk också!
Kunde inte följa med då jag har jobbat. Det har i och för sig också vart roligt. Var ju ett tag sedan nu.. Mycket folk ute för att inhandla klappar och alla verkar vara på ett så glatt harmoniskt humör!

Själv känner jag mig också ganska harmonisk. Borde vara ganska stressad för det börjar bli bråttom med endel skolgrejer. Resan var ju inte enda som uteblev efter operationen, utan även studiehumöret. Därav borde jag vara ganska hispig. Men jag orkar liksom inte stressa! sååå..jag  känner mig ganska harmonisk!

Det ser för en gångs skull lovande ut i julklapps stressen även för denna dam. Bara lillebror kvar nu och det är bara första advent. Är mycket nöjd med julklapparna till min karl. Han har inte en aning. Har inte köpt någon av de sakerna som han önskade sig. Kanske låter dumt att inte ge honom vad han önskar sig. Men jag vet att han önskar sig de här sakerna också, bara att han inte vet det själv ännu! ;)

Nä..nu ska jag fortsätta mysa på soffan!

Bara en sak till: Guuuud va glad jag är att den där skitungen äntligen åkte ur idol.
Samma visa i år igen. Jag bryr mig inte om vem som vinner men jag hittar alltid en som jag tycker borde åka ut men som aldrig åker ut! Förra året var det Sam Hagbert i år Johan Palm!

Kommentarer
Postat av: jh3nny

Erkänn att du promenerar runt i bostadsområden bara för att se hur de bor, nu när det är upplyst och adventsmysigt i de flesta hem!



(för det är väl inte bara jag som gör det...?)

2008-12-06 @ 15:27:44
Postat av: Karin

Jag erkänner delvis! Men jag tycker det är rogivande och uppmuntrande att se alla ljusstakar och stjärnor.. Människor framstår som lite lyckligare varelser då..

2008-12-06 @ 20:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback