Ett inre organ fattigare

Tanken var att jag nu skulle befinna mig på varmare breddgrader..
Jag skulle väl antagligen precis ha avnjutit en god middag tillsammans med min mor och nu skulle vi sätta oss vid strandbaren och smutta litegranna på en fruktig paraplydrink. Det skulle väl kanske svida lite i ansiktet eftersom vi direkt när vi kommit fram till hotellet sprungit ner till stranden och lapat sol hela dagen!

Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig..
(i mitt fall känns det som att det aldrig blir som jag har tänkt mig)

I lördags kväll begav jag mig hem till Vrigstad för att träffa några släktingar som skulle gästa huset. Jag hade inte träffat dem på väldigt länge och då Chris var i Sthlm så tänkte jag att jag lika väl kunde åka hem istället för att sitta själv i Borås och uggla.
Hade en jätte trevlig kväll med god mat och gott sällskap. Jag mådde förträffligt...
....ända tills jag skulle gå och lägga mig. Då började jag få ont i magen. Tänkte att det bara var lite magknip eftersom jag ätit för mycket gött och fett under kvällen.. Men det blev bara värre och värre och flyttade sig längre och längre ner i magen för var timme som gick. När klockan slog fyra så intog jag kräksposition vid toaletten. "Sjutton också, nu har jag åkt på nån kräksjuka". Men det hände inget och efter att mamma tvingat mig i säng vid sex-tiden fick jag iaf några timmars sömn. När jag vaknade hade magontet nått nedre delen av magen..närmare bestämt magens högra sida.
Mamma sa att vi skulle avvakta lite till men om det inte blev bättre vid middag så fick vi åka in till akuten..
Middag kom och jag hade svinont + att jag hade fått feber.. Vi ringde och rådfrågade akutmottagningen i Värnamo och de sa att vi skulle komma in..
Sååå.. in i bilen och iväg.. Väl där togs det prover och det klämdes väldigt mycket på min mage. Sen kom det som jag inte ville höra talas om!
- "Det är antagligen blindtarmsinflammation"
- "Nej, nej! Det får det inte vara! Jag ska ju till Egypten på fredag!"

Mycket kan de de där läkarna.. men inte trolla!


Så jag har vart inkvarterad på ett helt annat slags rum. Jag har fått helt andra lugnande och smärtstillande medel än alkoholhaltiga drycker. Jag har absolut inte ätit av någon god buffé. Istället för en brun och fin mage har jag fått ett ärr på den. Men avkoppling har jag ju fått..har inte blivit många knop här inte.
Å denna SMÄRTA ska vi ju inte ens tala om...

Jag är så jäkla lessen.
Jag hade förtjänat den här semestern!
Jag hade förtjänat ett härligt slut på det här året som vart fyllt med motgångar som jag så tappert har stått upp emot!
Så fruktansvart besviken!

Å det hjälper inte när man talar om för mig att det va tur att det hände när jag var hemma hos mamma och pappa. Jag kunde ju lika gärna ha vart ensam i en lägenhet i Borås. Ännu värre.. vi kunde vart i Egypten!
Men just nu skiter jag i det!! Den har inte gjort något väsen av sig i 23 år.. då kunde den väl väntat två veckor till?!?! Eller bestämt sig för att jävlas 2 veckor tidigare!!
Å det hjälper inte att man talar om för mig att Egypten finns kvar! Vi fick pengarna tillbaka.. det är bara till att åka en annan gång!! Det vet jag väl! Men...
Jag vill vara där nu! Jag behöver vara där nu!

Jag förtjänar att vara där... nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback