Ensamvarg söker workoholic som uppskattar kaffetåren

Det är sommar...
och jag gör samma sak som jag gjort de senaste åtta somrarna..
jobbar... å jobbar.. å jobbar!!
Men till skillnad från de senaste åtta somrarna så trivs jag på mitt jobb!
I love my work!
Det är nästan så att jag längtar dit när jag är ledig!
Hujedamej, tänker ni?! Hur kan detta vara möjligt!
Jo, så här ligger det till... vi är ett så hiiimla gött gäng!!
Vilket bara stärker min teori om att jag heldre har ett jobb med sämre lön och trevliga arbetskamrater än ett välbetalt jobb med idioter till arbetskamrater..
(om vi nu snackar ytterligheter)

En annan grej som skiljer denna sommaren från andra somrar är att jag var ledig dag försöker ta mig i kragen och hitta på något.. hör och häpnad! Världens största soffpotatis har insett att det inte går att slösa bort värdefull tid framför tv:n eller datorn eller sovandes i sängen eller vart jag nu brukade spendera min lediga dag! Oftast horisontellt läge iallafall!
De nya reglerna är ganska simpla.. minst tre timmar var dag skall bestå av något socialt, produktivt eller helt enkelt annorlunda!
Kafferep har blivit en av mina favorit sysselsättningar. Igår tex kom världens bästa arbetskamrater Micke och Linda på besök. Jag hade kaffet klart och de hade med sig nio sorters kakor som som vi gluffsade i oss samt betygsatte..
Summan av kardemumman blev följande:
Jag var kräsnast.
Micke var kakmonstret.
Jordgubbskakan och morotskakan kom på delad förstaplats med 13 poäng vardera, medan tuppekakan (?) kom sist med 0 poäng!
Ska jag vara riktigt ärlig så hade de sista kakorna inte en chans då vi var näst intill spyfärdiga!

Är särbo även denna sommar.. och det är precis lika skit tråkigt och jobbigt som det var förra sommaren!
Funder ar på att bjuda in min stalker till min enkla boning.. vore trevligt med lite sällskap.. och han skulle väl knappast misstycka! Ha, ha!

Nähe.. tjolahopp!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback