Så lagom lätt

Det finns ju ett sletet uttryck som lyder -lagom är bäst!
Lagom mycket mat, lagom mycket alkohol, lagom mycket träning, lagom mycket sömn, lagom mycket tid med nära och kära, lagom mycket ensamtid, lagom, lagom, lagom..
och visst fattar vi. det ska inte vara extremt åt något håll utan helt enkelt lagom!
Men visst är det svårt att hitta lagom!?
Det drar ju alltid över åt något håll!! Antingen blir det för mycket eller för lite!!

Innan helgen tillexepel så var det för få solstålar som hade nuddat min hud!
För få soltimmar för Karin Johansson alltså..
Man har en ledig dag och tänker: "nu kanske det kan bli lite lagom solbränna, soltimmar, D-vitamin osv"
Men lagom passerar så himla snabbt!
På ett kick förvandlades lagom till alldeles, alldeles för mycket!!
Jag hann inte ens märka när lagomstadiet infann sig!!

Okej, ni har nog klurat ur vart det här är påväg..
Jag brände sönder mig igår!!!
Fast än jag tyckte att jag solade varje sida lagom länge, låg under parasollet lagom mycket och använde en lagom mängd med solskyddsfaktor!!

Lagom är så lagom lätt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback