It's a hard life for us!

ok.. innan jag börjar gnälla så ska vi bara göra en sak klar.. jag trivs mycket bra på mitt jobb!!
Men....
När man jobbar heltid har man ju inget liv alls!!!
Jag är hemma vid halv åtta- åtta, käkar lite, tittar en stund på tv eller tar en kik på nätet..
sen går jag och lägger mig för jag är helt utmattad!!
Sen sover man 10 timmar, går upp, käkar, piffar till sig, åker till jobbet ...
å sen väntar samma procedur igen!!
Jag har inte ens tid att göra av med pengar längre!!
När jag slutar jobba så slutar alla andra butiksbiträden också jobba, vilket innebär att alla butiker stänger!!

Men så idag så skulle jag få sluta redan vid två..
(annars jobbar jag till fyra på lördagar)
Tänkte: "Gott, då hinner jag ta en runda på stan!"
Tji fick jag!!!!!
För då jag styrde stegen mot närmsta butik låser de dörren mitt framför ögonen på mig!
Då är det ju såhär förstår ni.. alla andra butiker har tydlign bara öppet till två på lördagarna under juli månad!
Oerhört tröttsamt!!

Imorgon är jag iallafall ledig..
Ska snart ta tåget till Varberg och tillbringa kvällen och morgondagen med en gammal hederlig minicampingsemester men mor och far!
En hel dag på stranden tackar man ju inte nej till..
Sol är ju en annan sak som är en bristvara för oss butiktbiträden!!

Blekast i stan.. det är jag det!!
Men i morgon ska det stekas fläsk!

Hej hopp! Nu bär det av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback