"När fjärde ljuset brinner...

...vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan"

Ja.. mellan tredje och fjärde ljuset har det vart fullt upp som ni kanske har förstått då jag inte har kluddat här under hela veckan.. men tro för all del inte att jag har haft något roligare för mig för jag har bara pluggat, pluggat, jobbat, pluggat, tentat, skrivit på arbete, jobbat och jobbat! Och veckan har gått så långsamt så långsam.. ha haft sån fruktansvärd hemlängtan så det är inte klokt.. det är väl allt julmys som lockar!!

Nu är jag, sedan några timmar tillbaka, iaf hemma...hemma i Vrigstad.. möttes av hemmagjort risgrynsgröt! Ja..ni fattar varför jag längtat! Imorgon ska det huggas och pyntas gran, och dan innan dopparedan bär det av till city då vår årliga tradition av "det sista småplockshandlandet" samt den årliga inhandlandet av ett sällskapsspel, som familjen Johansson ger familjen Johansson i julklapp, ska äga rum. Senare på kvällen väntar det bästa av allt.. glögg, inslagning av paket och någon typ av rimstuga. Denna studen slår allt! Julafton, annandagen, juldagen, nyår, midsommar, födelsedagar! Ja, bunta ihop dem allihop så kommer ni fortfarande inte bräcka denna stund dagen innan julafton då jag och min familj slår in julklappar, dricker glögg och rimmar tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback