tv tilltycker

Internet är en bra grej..
Nu ikväll satt jag och undrade vart man möjligen kan hitta låttitel och artist till olika reklamfilmslåtar..
Det problemet löste sig ju ganska snabbt efter ca 2 minuters googlande..
(
www.reklammusik.se är adressen om nån undrar)
Sen kom problem nr 2..vad va det nu igen de gjorde reklam för i reklamfilmen med låten jag så gärna ville ladda ner?
Inte en aning!!
Asså..man tittar ju egentligen aldrig riktigt ordentligt i reklampauserna..inte jag iallafall!
Jaja.. men när jag nu hittat den här sidan tänkte jag passa på att kolla vem som gjort låten till MQreklamen..
Ok.. Ana Diaz- Go your own way..bara till att fixa!
Haha!
Tror ni att jag hittar låten på det förbaskade nätet?!
NÄ!
Internet är skit!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag kan passa på att glädja er med informationen om att mitt nya nyttiga liv håller i sig...
Rask promenad + stretching 3 dagar av 4 möjliga!! Det ni!

Jaja..jag vet att det är lätt att vara kaxig i början och att jag brukar vara duktig en vecka eller två innan jag faller tillbaka till soffpotatisstadiet.. men den här gången tror jag det är annorlunda!

Ni ska få se!!

Sen att jag åt en kebabtallrik  till kvällsmat är en helt annan historia..
Jag menar..jag motionerar ju faktiskt inte för att bli smalare utan för att jag ska känna mig sund och må bra helt enkelt!
(vuxet, vuxet, vuxet)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

En gammal favorit är ju tillbaka i tv-rutan. Svensson Svensson närmare bestämt.
Tänk va jag och min kära familj har skrattat bort timmar till det programmet genom åren..
Men nu när de nya avsnitten har satt igång kan jag inte låta bli att bli lite besviken..
Lena är inte rolig, Lina är inte rolig, Max är inte rolig...Gustav är iofs rolig.. men även grymt elak nu för tiden!
Riktigt så elak var han väl aldrig förr? Eller?

Babben & co är en ny favorit. Härlig blandning av intervjuer, musik och humor.
Trevliga gäster och vissa roliga komiker.. kan garva ihjäl mig åt Maria Möller och Göran Gabrielsson när de sätter igång och imiterar allt ifrån Regina Lund till Sverker Olofsson.
De andra två.. Ann Westin och Lasse Karlsson ger jag däremot inte mycket för..
å Babben.. ja hon är ju ändå Babben!

När vi ändå sitter här i snackar tv så måste jag få lov att säga att jag tycker att tv har ballat ur lite.. ja menar..
Varför handlar allt typ om sex? Hela tiden..?!
Häromveckan kunde man se en dokumentär om Ulrika Jonsson där hon behandlas för sexmissbruk..
I går startade Filip och Fredriks animerade serie "Myggan" som var under all kritik!!!! De där killarna är ju super roliga egentligen.. men va tjyven håller de på med?! 
Å nu gör svt reklam för en dokumentär om skilsmässor...inget fel med det.. men i slutet av trailen (eller vad det nu kallas) så måste man slänga in ett klipp av ett äpple och en banan som gnuggar sig mot varandra under ett lakan!!

Asså.. jag är inte en särskilt pryd flicka.. men jag tycker personligen att tv ibland går för långt! Som t.ex nu!
Myggan var väl droppen som fick bägaren att rinna över antar jag!
För min del...

Men smaken är ju som baken.. som man brukar säga!

----------------------------------------------------------------------------------------- 

Igår hade jag och min karl en riktig mysdag
Vi va ute och gick, sen bakade vi muffins (bra att ha om vi får kaffegäster nån gång), lagade mat, hyrde film, såg på den medan vi åt popcorn och drack saft!
Tokmysigt!
Synd bara att filmen var så läskig.."number 23" med Jim Carrey.
Den är värd att se.. bra film.. jätte bra till och med..
Men läskig!!

-----------------------------------------------------------------------------------------

Nä.. nu är det läggdags enligt mitt "nyanyttigasundaliv-schema"!!

kram på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback