snuva snuvan

Aftonbladet tipsar:
(bara en vecka för sent si sådär) 
 
Innan förkylningen kommer

1. Klä på dig - så snart kylan anfaller, ta på dig koftor, sjalar och mössor. För extra motståndskraft, snurra halsduken runt halsen och täck näsan.


(vad ska man göra om man har en lillebror som efter att ha slarvat bort alla sina egna mössor och vantar sedan går på mitt lager med mössor och vantar och slarvar bort dem med? Köpa nya? Ja..det hade gått om man inte precis hade köpt massa möbler för att inreda sin nya lägenhet, köpt studentlitteratur för sjukt mycket money, handlat mat, betalat hyra, räkningar osv.)

2. Sov - de vanligaste orsakerna till minskat immunförsvar är otillräcklig sömn. Minst åtta timmar per natt är det bästa.
 
(jag har hört den förr..och jag sover 8 timmar/natt..MINST! Men tanken har nu slagit mig att jag sover nog fel sorts timmar..många innan midnatt är bra har jag hört..kanske inte från kl 01.00-11.00 då nä! Men...ja jobbar på det!)


3.
C-vitamin - oktober till mars är det extra viktigt att äta eller dricka c-vitamin för att undvika förkylning.

(i alla mina levnadsår har jag proppat i mig massa frukt och annat nyttigt gönt, gult och rött. Jag är i princip beroende av juice i alla smaker så egentligen borde jag aldrig ha varit förkyld i hela mitt liv! Men det vet vi ju alla att så icke är fallet! En myt helt enkelt! Eller så är jag immun mot C-vitamin)


4. Sex - härligt och stärker immunförsvaret.


(Bryr mig inte om att kommentera den här punkten..för alla vår trevnads skull.)

5. Träna - innan förkylningen brutit ut. Regelbunden träning ger ökat immunförsvar.

(Där har vi det..Jag har hittat anledningen till varför jag nu är krasslig! Jag är nog så ofit som man kan bli...men det ska det snart bli ändring på!)  

------------------------------------------------------------------------------

Jag har fått en vän. Det känns bra. En tjej på min nationalekonomikurs. Vi ska börja träna på friskis och svettis tillsammans.. Känns bra att ha någon att umgås med lite.. kan lätt bli ensamt i en stad där man inte känner nån förutom sin pojkvän.. och man vill ju inte gärna slita på varandra föööör mycket! Jag menar.. vore ju bra om vi höll hela livet ut! ;)

-----------------------------------------------------------------------------

Började trots halsont och snuva mitt nya nyttiga liv idag!
Efter en stadig frukost begav jag mig ut på en långpromenad..hela munderingen på iform av mjukisoverall, vindjacka, riktigt stabila dojjor samt mp3spelare!
Guuuud så häligt det va!
Kände mig mycket, mycket hurtig!

När jag kom hem så fick jag för mig att stretcha..vilket fick mig att inse att jag nog bör sysselsätta mig med det lite oftare för jag var stelare än en 90årig tanta!
(kan mina ryggsmärtor bero på detta måntro? Den tanken tåls att leka med..)

Sen fick jag även för mig att jag skulle ta ett härligt, varmt bad..som belöning!
Faktum är att de senaste gångerna jag har badat badkar så har jag svimmat när jag väl försöker komma ur karet igen..men jag menar.. detta var ju ändå 5-6 år sen..det behöver ju inte hända igen?! Eller?

Nääää...jag svimmade inte.. men jag klarar verkligen inte av det.. jag får panik..jag kan liksom inte andas bland alla de där varma ångorna!! Å så blir jag typ svettig för det är så varmt..och jag tycker ändå att hela grejen med att bada är att man ska känna sig ren och fräsch!
Idag pallade jag ca 3 minuter innan jag tömde ut vattnet igen och tog mig en go dusch istället!

-----------------------------------------------------------------------------------

I lördags var det en trevlig dag. Mamma och pappa kom och hälsade på oss. 
De gick ut starkt med en inflyttningspresent, vi kontrade med fika..
Sen va vi på knalleland och kikade en sväng och efter det lagade jag och Christian värsta lyxmiddagen åt dem (och oss förstås)!

Några super härliga timmar!
Saknar er faktiskt emellanåt!
Mycket!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Karin! Så roligt att läsa din blogg blev glad av de sista raderna. Tänkte jag skulle skicka dina svarta tummvantar till dej ,ska göra det i helgen.Pappa o jag har städat nu o ätit kvällsmat.Å du bästa sömnen är innan kl 24.00.Hanna ringde ikväll ville komma till oss sa hon. De kommer hem till morfars födelsedag 28/10.Vore roligt om ni ville komma hem den helgen, ett bidrag till
biljetten kan utdelas.Jag är ledig på Fredagen.Nu ska pappa duscha,sedan ska vi slappa en stund.Ha de bra älskar dej kramar mamma o pappa ,är inlåst på sitt rum han hälsar oxå. Hälsa Charistian.

2007-09-20 @ 19:53:54
Postat av: moan

Skönt att se att du uppdaterar nuförtiden. kom hit nu.

2007-09-22 @ 22:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback