inte på humör för rubriker

Mitt nyttiga liv fortsätter!!
Applåder till moi!

----------------------------------------------------------------------------------------

Ikväll har jag vart på föreläsning i nationalekonomi.. 
(liksom alla andra måndagar)
Vår lärare/föreläsare var apkass!
(liksom alla andra måndagar)
Sååååå tankspridd...inte pedagogisk för fem öre!

Han kan vara påväg att förklara en grej.. sen blir han helt plötsligt tyst och funderar lite.. sen kan han säga nått i stil med: "Ja, så är det.. å om man då istället tittar på.... bla, bla, bla osv"
Han förklarar liksom aldrig klart!!
Det vore himla bra om han kunde göra det för annars fattar jag nada!!

Å idag blev jag riktigt, riktigt arg.. och nästan lite förtvivlad!!
Tre kapitel (ur en aptjock lärobok som bara innehåller fakta, fakta, fakta) skulle gås igenom på kvällens föreläsning...
De två första gick han igenom mycket grundligt...bra där!
Sen upptäkte han att det bara var 20 minuter kvar av föreläsningen.. å började han gå igenom det sista kapitlet på ett mycket hafsigt vis...jag förstod ingenting!! NADA!!
Jag har inte en aning om vad som är viktigast i det kapitlet!
Vem ska nu förklara för mig hur jag ska tolka alla de där knepiga staplarna och kurvorna?!
HELP!!
"Det är väl bara till att fråga honom", tänker ni nu.
HAHA!
Trodde ni va!
Men det är lönlöst förstår ni.. för på varje fråga som ställs så börjar han förklara.. sen blir han tyst och funderar lite.. sen säger han nått i stil med: "Ja, så är det.. å om man då istället tittar på.... bla, bla, bla osv"
ORKA!!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Börjar bli lite stressad nu gällande skolan.. inte långt kvar till mitt livs första tenta!
Jag blir inte heller mindre stressad av att mitt livs andra tenta infinner sig 4 dagar efter min första!
Ja herregud!!!
Klarar jag det här så är jag inte dum!!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Å så blir det kanske utgång i helgen då...
Första utgången i Borås för min del...
Min nationalekonomikompis frågade om jag ville följa med henne och henner kompisar ut på lördag!
(min nationalekonomikompis har faktiskt ett namn, tro det eller ej, som jag numera kommer använda om hon skulle nämnas här igen..Maria heter hon.)
Å jag är ju inte den som är Glenn!!
Ska bli najs.
Måste shoppa outfit..
Näst intill kräks på min garderob...på partygarderoben iaf...
(om den ens existerar)

------------------------------------------------------------------------------------------

Annars har jag tvättat hela dagen.. och varit och storhandlat!
Att bära matkassar i en kilometer är bra träning för armarna..jag kan känna hur träningsvärken kommer smygande!
(sorgligt men sant)

Innan jag kryper ner i sängen måste jag bara dela med mig av min och Christians fascination..

Om ni någon gång skulle tröttna på att träffa "normalt folk" så kan jag tipsa er om att åka till ICA i Trandared..typ mellan 12.00- 13.30..
Jag och min karl var rörande överens..vi har aldrig förr skådat så många lustiga människor under ett och samma tak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback