inte en dag försent

Nån (nämner inga namn) hade tydligen fått ett nytt smeknamn..
nämnligen "bloggdrottning"!
Ni förstår säkert att jag i detta fallet inte pratar om mig själv...för jag är verkligen kass på det här!

Men det är faktiskt inte bara mitt fel.. för allt som oftast när jag väl satt mig ner och sammanfattat den senaste månaden i mitt mycket innehållsrika liv så blir jag och datorn osams!

Förra gången tex. då jag hade skrivit allt det jag kommer att skriva i detta inlägget så skulle jag för säkerhets skull markera allt och kopiera det..(ibland har mina inlägg bara försvunnit då jag tryckt på publicera).
Jag har aldrig vart den som jobbat med Ctrl+C utan jag markerar texten..högerklickar och väljer kopiera i menyn.
Denna gången önskade jag verkligen att jag var lite mer Ctrl+C för när jag hade högerklickat en gång fick även fingret över vänsterknappen ett ryck och valde "back" ur menyn.  
Detta betydde alltså att inlägget som hade tagit mig typ en timme att skriva (ja så långt var det) var puts väck!
Å då är man så lagom sugen på att skriva om hela skiten igen!
(Jag var mycket nära tårarna vill jag lova.. så ARG var jag)


Men nu har jag samlat mig och samlat krafter i två veckor och tänkte därför sammanfatta  1 ½ månad av mitt liv!
Låt se..

Sist ni hörde från mig så såg jag framemot att åter igen besöka Hunnebostrand. Denna gången för att delta vid Marie och Davids bröllop (Marie=Christians syster). Andra bröllopet för sommaren alltså.. ni som nu tror att jag ska babbla om min avundsjuka och längtan efter att vara 30 år och ha allt på det torra dvs man, barn, hus, jobb osv har fel! Inför detta bröllop hann jag inte med att vara avundsjuk!

Jag och min karl hade blivit tilldelade den mycket hedersfulla uppgiften att spela några stycken vid vigseln. Jag tyckte att det skulle bli riktigt riktigt roligt!
Något som inte var riktigt lika roligt var att när jag anlände 6 dagar innan bröllopet kände jag ännu inte till repetoaren..och när man är som jag är dvs. tycker om att saker och ting sitter i ryggmärgen kan man lätt drabbas av panik. Panikkänslorna minskade knappast när man till sin fasa upptäcker att ens pojkvän, han som ska göra grovgörat i form av sång och kompgitarr, inte ens har tittat på låtarna!
Ja se karlar och framförhållning! 
Men eftersom vi båda är proffesionella musiker (hmm) så kändes det som att vi, efter några dagars övande och några mindre gräl, hade bra koll! 

Dagen med stort D kom. Själva vigseln skulle äga rum på en brygga vid havet.. B-E-UTIFUL!
Solen sken, fåglarna kvittrade...allt hade varit perfekt om det inte vart full storm!!!
Är det någon som vet hur extremt svårt det är att spela flöjt när det stormar?! 
Det är näst intill omöjligt!
Hela grejen för att få detta intrument att ljuda är liksom att en enda luftström (från instrumentalistens lungor) träffar precis rätt i flöjtens munstycke! 
Hur lätt är det när det runtomkring är 100 inte så värst precisa luftströmmar?!
Vi tog oss iallafall genom alla styckena..det lät knappast bra..men folk uppskattade det ändå..!!
Fin vigsel med ett alldeles bedårande bröllopspar!

Sen vankades det fest i ett gammalt sjömagasin. 
Efter vi skålat för brudparet med champange som verkade stiga alla gästerna åt huvudet så bjöds det på en otroligt god buffé! 
Jag har ett stort problem när det vankas buffé.
Jag försöker ta lite, lite av varje för man vet ju hur matberget på tallriken brukar se ut..och att man sällan äter upp allting.. och att man blir så trött när den manliga bordsgrannen säger:
- Ska lilla du få i dig allt det där!?!

Samma visa denna gången. Matberget var enormt..ändå missade jag bordet med sushi, ostar och kex!
I-landspromblem!! Ja vet!! Hjälp, det finns för mycket mat!!

Niklas (Christians bror) var en utomodentlig toastmaster.
(tror att han ska få den uppgiften på mitt bröllop också)
Efter mat, sång, tal, kaffe och bröllopstårta var det dags för partybandet!
Jajjemen, de var där! Nu blir ni avundsjuka va?!
Trodde det var slut med sån lyx efter att vi slutade på Kävesta men där var de..återförenade!
Och vilket röj det blev! 
Alla som ännu inte var i behov av käpp eller rullstol visade glatt upp sina dance moves!

Summa summarum:
Hellyckad kväll!

__________________________________________________________________

Veckan efter åkte jag hem till Vrigstad för att packa inför den stundande flytten!
Ja det är ju så att jag och Christian nu är sambos på riktigt i en lägenhet i Borås!
Inte vilken lägenhet som helst..utan typ finaste lägenheten någonsin i ett mycket trevligt område som heter Trandared!
Vi har ca en 20 minuterspromenad till centrum..vilket ger oss mycket gratismotion!
Vi trivs!

Jag har ju även gått och blivit högskolestudent..
Nationalekonomi och Företagsekonomi..
Tar nog ett tag att komma in i den här typen av studier.. men det går bra tycker jag..
Jag trivs!

Även om man är sambo så kan det ibland kännas lite ensamt i en stad där man inte känner någon..
Allt som oftast saknar jag familj och vänner enormt mycket..
Kom och hälsa på mig/oss!!!!

______________________________________________________________________

Jag har även hunnit med att fylla år.
Efter att ha sagt till folk att jag är 22 nu i ett halvår så talar jag nu mera sanning..
Nuförtiden så tycker jag egentligen inte att min födelsedag är så speciell.. men det är ju himla kul att bli uppvaktad!
Till er som kom ihåg den här dagen säger jag tack!
Till er som glömde..Shame on you!
Det är alltid lika trist att fira födelsedag iväg från familj och vänner men jag måste säga att Christian gjorde ett toppenjobb!
På morgonen kom han in ock sjöng för mig med blommor i ena handen och tårta i den andra.
Presenten skulle vi ta lite senare sa han...
Oj, vad nyfiken jag blev? Vad kunde det vara?!
Skulle jag få välja ut något i nån butik? Skulle han bjuda mig på romantisk middag och bio?
Timmarna gick..inget hände.. vi va nere på stan en sväng..inget hände!
När vi kom hem satte jag mig vid datorn för att kolla min mail...
Jag hade fått mail..ett grattismail från Christian där han skrev att min present var en helg i stockholm där vi tillsammans skulle gå och se musikalen sound of music!

Jag har världens bästa pojkvän!

_______________________________________________________________


I fredags tog vi tåget till Uddevalla för att delta vid A-Ks 25-årskalas!
(A-K=Anna-Karin= Christians plastsyster)
Sicken fest! Mycket, mycket roligt! 
Lekar, mat och dans!
My cup of tea you know!

Lärde mig dock några läxor:
1. Försök i framtiden undvika tipspromenader.
(De får dig bara att känna dig enormt trög.)
2. Mintu är gott som bara den..men det kan bli för mycket av det goda.
(Detta märker du dagen efter)
3. Försök inte prata vett med din karl när han är något överförfriskad.
(Waist of time)
4. Åk inte taxi hem med 4 överförfriskade karlar kl 4 på morgonen.
(De är inget trevligt sällskap och det är inte heller taxichauffören)


____________________________________________________________________

Innan jag publicerar det här..
(och ber till högre makter att det inte ska ske några missöden)
..vill jag bara tillägga att Stefan Ishizaki går i min företagsekonomiklass!
Häftigt va?!



 


Kommentarer
Postat av: moa

Äntligen!! så han går i din klass, bli genast vän! jag vill träffa.

2007-09-14 @ 19:39:27
Postat av: kristin

vem är han? haha ingen koll

2007-09-26 @ 20:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback