lite mer superkändisaktiga

Asså.. det finns tillfällen som jag är påväg att försätta mig i mycket, mycket pinsamma situationer.. som tur är så är jag inte en impulsiv människa riktigt hela vägen ut i fingerspetsarna så jag brukar komma på mig själv innan jag hinner ställa till med några pinsamheter...
Om jag ser en kändis.. som liksom inte är en superkändis så tycker jag att jag känner igen den här personen men jag kan inte riktigt placera honom/henne.. men jag måste känna den här personen eftersom han/hon verkar så bekant! 

Ex 1. Stefan Ishizaki gick ju som bekant i min företagsekonomiklass. När jag först såg honom där så tänkte jag. Vem är den här killen? Jag känner igen honom.. jag måste ha träffat honom på nån semesterresa eller kanske på krogen.
Jag är nästan på väg att säga: Hej! Kommer du ihåg mig? Karin från partykvällen i Bulgarien! -när en bild ploppar upp i mitt huvud där killen i fråga har en gul tröja på sig och sparkar på en boll! 
Dumma, dumma mig!
Nu var det allt bra nära att jag gick fram till självaste Stefan Ishizaki och gjorde bort mig riktigt rejält!!  

Ex 2 är hämtat från i måndags då jag var på väg ut genom högskolans entré (det lät ju himla skumt.. skit samma). Iaf... i dörren så stöter jag ihop med en kille som ser ganska töntig ut. Jag känner igen honom.. tänker att jag känner den här killen. Han måste vara nån tönt hemifrån. Ska precis hälsa när hjärnan hinner ikapp mig.. Det är ju Sladjan från svt! Den här gången var det riktigt nära ögat.. hälsningen hann iofs inte bli ett hej utan blev mer nått lustigt hööee-ljud! 

Doldisar måste bli lite mer superkändisaktiga annars kommer det komma en dag då min hjärna har tagit semester och jag helt plötsligt kramar om tex... tjyven.. nu kommer jag inte på några doldisar bara för det!
Det är väl det som är problemet.. man tänker inte på att de finns innan man är på väg att göra bort sig fullständigt!
(jag skulle ju liksom veta att Carola och Henke Larsson var kändisar om jag stötte ihop med dom)   

Nåja.. detta om detta!

I helgen bär det av till Kävesta igen, denna gången som gammal elev som kommer dit på återföreningsfest!
Idag har jag inhandlat öl och slipat på min utstyrsel.
Ja.. festen ska ju vara nån typ av maskerad där alla tjejer ska vara utklädda till killar och tvärtom..
Jag orkar inte lägga ner nått större jobb.. men en slips och ett par hängslen och kanske, kanske en gubbakeps om morfar skulle vara sugen på att låna ut en sån!
Funderar ändå på att klippa en sån där mustasch i papper och tejpa fast på överläppen.. sådär som man gjorde när man var liten ni vet... men det känns lite overkill så vi får se!

Nu ska jag väl packa lite... vi ska upp tidigt imån och det är absolut inget vi är vana vid nu för tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback