tisdag till lördag

Hej, hej.. va ett tag sen!

Tisdags: Dags för fösta stora spelningen för i år. Jag är ju nu för tiden kapellmästare (kamelpestare) och har därför ett stoooort ansvar för att allt ska funka.. att taxin kommer i tid, att alla grejer är med, ha kontakt med arrangörerna osv. En stor fördel med att ofrivilligt ha fått detta sk jobb är att jag kan styra och ställa rätt mycket som jag vill! Me like! :) Men i tisdags eftermiddag var jag iaf ganska hispig..och nervös till på köpet! Men när vi väl kom dit så kändes allt genast helt okej! Själva spelningen gick toppen, jag skötte mellansnacket och fick publiken att skratta några gånger! Hade ett solo på bluesen Equinox av John Coltrane som nog är det bästa solo jag spelat på scen någonsin, vilket även flera i klassen höll med om! Vi svängde grymt bra! Vilket vi fick höra sedan.. han som äger jazzklubben hade nämnligen senare den kvällen ringt vår lärare och sagt att han skulle hälsa sina duktiga elever att det var kul att de hade ett "efterband". Han tyckte helt enkelt att vi svängde mycket mer än huvudbandet! (då kan jag ju tillägga att huvudbandet Egba har hållt på med det här i typ 30 år) STORT!  

Torsdags: Begav mig till Borås för att möta upp min karl som hade vart i Göteborg och sökt musikerutbildningen. Här skulle vi på en högskolemässa och försöka få lite mer information om de olika utbildningarna vi funderar på att söka. Var mest intresserad av textilhögskolan de har där då jag har funderat på att läsa en butikschefsutbildning med inriktning mot texil och mode. Det verkar grymt och man kan väl säga att jag nästan har bestämt mig. Antingen den utbildningen eller en textilekonomutbildning som de även har. Känns bra att iaf ha en början till plan för de kommande åren av mitt liv!  Efter detta givande besök begav vi oss till Göteborg..

Fredag: Då shoppade vi loss! Jag köpte ett par skor från Kawasaki, en fin tunika och en vit kofta från Gina Tricot samt en fördelsedagspresent åt Christian! Är ju bara 27 dagar kvar..det gäller att vara ute i god tid!
Christian köpte en ny gitarr!

Idag är det lördag och vi har vart på resande fot större delen av dagen.. nu sitter vi här och väntar på att klockan ska bli åtta så vi kan kolla på andra chansen! Herregud vilket jippo det här med melodifestivalen har blivit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback