min tid kommer


Ok.. nu fick jag åter igen sådär bråttom att bli vuxen.
Jaja.. lägenhet, sambo och studier är ju en bra början!

Men det finns ett stort men!
Detta men uppstår allt som oftast när jag är i närheten av små bäbisar.. eller befinner mig på bröllop!
Igår infann sig båda "fallgroparna" på en och samma kväll.

Min kusin Peter skulle gifta sig. Med sin vackra Unn.
De gifte sig på en båt. Så otroligt fint!
Hur kommer man på den idén?
Jag kan nästan svära på att den tanken aldrig någonsin skulle infinna sig hos mig!
Å nu är det för sent! För det är redan gjort!

Men det finns ju alltid andra transportmedel..på ett flyg t.ex.
Eller på ett tåg. Ett sånt där gammalt ni vet.
Med ett riktigt lok.. ett sånna som de rånar i västernfilmer!
(finns det såna fortfarande? På High Chaparall finns ett tror jag. Strunt samma!)
Luftballong vore himla käckt. Lite svårt att få plats med alla gäster bara.
Det får bli ett litet bröllop..

Jaja.. till saken.
På det här underbara, sagolika bröllop fanns inte bara två personer som skulle gifta sig..
utan stället kryllade även av gravida magar och barnvagnar till på köpet!

Om sanningen ska fram blir jag nästan grön av avund...
Jag vill också gifta mig!! Jag vill också ha en sån där söt unge!

Men herre gud! Att vara 22 och längta efter att bli 35-40 kan ju inte vara sunt!
Jag får nog passa mig. Om några år sitter jag där..mitt i 40-årskrisen!

Min tid kommer..


Det var i vilket fall som helst en mycket trevlig tillställning med otroligt god mat och dryck!
Alla talare lyckades på sitt sätt.. antingen var de rörande eller roliga! Oftast både och!
Det var super najs att träffa alla släktingar som man näst intill aldrig träffar annars! 
(It´s a shame!)

Bilder finns på bilddagboken!
(se spalten till höger)

  
"ta min hand så följer vi vägen,
genom regn och sol är jag din"

Kommentarer
Postat av: Emma

Hihi! Vad säger Christian om saken?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback