jäkla nervositet

Nu är det bara fyra lektioner kvar innan helg.. känns helt underbart! Inte för att jag ska göra något speciellt utan bara för att det under en helg här inte finns några måsten.. eftersom man inte kan (eller snarare har ork att) ta sig någonstans så tillåts man vara hur slö som helst och göra mest ingenting!
Fast ett måste finns det.. jag måste pallra mig ner till tvättstugan! Jag lider nämnligen av strumpbrist!

Igår var vi iväg på den sk turnén.. Först Eskilstuna och sen vidare till Linköping där det var vår ensembels tur att uppträda..Vi spelade en blues som heter Equinox av John Coltrane och sen Master Blaster av Stevie Wonder. Jag kan inte förstå varför jag ska bli så jäkla nervös jämt! Även om jag vet att jag kan sakerna utantill..ja nästan till och med baklänges så börjar alltid, alltid hela kroppen skaka.. Det leder ofta till att man inte kan hålla luftflödet jämnt, alla tuffa sologrejer som man övat in är som bortblåsta, rösten darrar osv. Jag fick ändå mycket beröm efter uppträdandet men det är så frusterande när jag inom mig själv känner att jag kunde gett så mycket mer om jag bara hade kunnat hålla huvudet kallt!

Nu är det snart dags för veckans brukspianolektion..jag ska se till att ännu en gång vinna i min å Trumpus inbördes tävling..reglerna är ganska enkla.. den som får bäst kritik av Mats vinner! Idag, om en halvtimme, så kommer My Way spelas som den aldrig spelats förr! Lita på det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback