Clinic med Maggi

En dag kvar till alla bankande härtans speciella dag.. mitt bankar och slår.. jajjemen! Blev ingen vidare present.. ingen köpt iaf.. jag har nämnligen... (vänta lite nu.. risken finns ju att min karl faktiskt läser den här bloggen). Jaja.. alla nyfikna får vänta tills imorgon! :)
Som vanligt kan jag inte hålla tyst om saker så han vet redan att han ska få en överraskning! Dumma, dumma mig! Hoppas han blir glad.. det skulle jag blivit iaf!!

Idag har Maggie Ohlin (jazzpianist) och hennes "band" varit här och haft en clinic med oss. Det var roligt och lärorikt. Kanske mest roligt. De sa inte så mycket. Det enda de sa till just mig var att jag inte ska grina illa när jag spelar solo och råkar ta en "felton". För det finns inga toner som är fel i jazz.. bara mer eller mindre snygga!! Ska försöka bättra mig!
Ikväll har de konsert här i aulan. Ska väl dit och lyssna en sväng!

Snart lov också. Ska bli skönt fast det inte blir så långt.. måste tillbaka på fredag och repa inför spelningen vi har tisdagen den 27. Det är väl lika bra det eftersom min karl har beslutat sig för att inte följa med till Småland :(  Det tyckte jag var lite tråkigt!

Jaja.. annars går livet sin gilla gång här på Kävesta! Sova, äta och öva!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback