dagen efter

Jaha...

Spelningen igår gick väl hyfsat. Vi får se vad Peter (vår lärare som var och lyssnade) säger imorgon.

Vår repetoar:

So What- Miles Davis.
(lyckades att uttala hans namn den här gången. Övning ger färdighet ;)
Scrapple From The Apple- Charlie Parker.
(den knepiga triolen satt väl kanske inte alla gånger men vem hörde det?)
The Three Marias- Wayne Shorter.
(Satt där den skulle. Ska jobba vidare med dynamiken bara.)
Land Of Me- Maggi Olin.
(Sjukt bra låt och mitt solo blev riktigt bra.)
Rising To The Top- Blacknuss.
(Bra avslutning med skönt drag.)
Equinox- John Coltrane.
(Extra nummer! Den svänger alltid. Ja det gör den!)

Hörde inte mig själv på hela kvällen dock. Det var lite synd. Men så kan det gå när man inte hinner soundchecka ordentligt innan eftersom huvudbandet dels kommer för sent och sen tar 100 år på sig att rigga och soundchecka!
   Men, men jag är inte bitter! De var faktiskt väldigt trevliga! Och bra framför allt! Ja herregud.. ni skulle vart där!
Så tajt, så smakfullt och jäklar vildet drag!
   Ulf Wakenius hade en hammondorganist med sig vid namn Pierre Swärd! Han kunde lira han.
Mycket imponerande då han liksom gör minst fyra saker samtidigt hela tiden!
(ni som har sett en hammmondorganist tidigare förstår vad jag menar)

Idag är det söndag och det är vårstädning på gång i mitt lilla skyffe.
Men först mat! Lövbiff med klyftpotatis och bearnaisesås! Mumsfillibabba!

Kommentarer
Postat av: kickan

äkta kävestamat det där!

2007-04-19 @ 19:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback