besviken kaain

Idag steg jag upp 07.20 för att jag skulle kunna lägga ner lite extra tid på att se strålande ut.
Sen körde Christian mig till Kumla. Därifrån tog jag tåget till Falköping för att möta mina snälla föräldrar som skulle köra mig till Hunnebostrand för en anställningsintervju som kunde lösa alla mina problem.
Ett jobb som receptionist på en camping vid kusten i vackra Bohuslän! Låter bra!

När jag kom dit efter att ha varit på resande fot i ca 4 och en halv timme så fick jag reda på att jag var tilltänkt som servitris. INTE SOM RECEPTONIST! (trots att alla mail jag fått har haft rubriken "receptionist/stugbokare").
Hon visade mig runt i lokalerna och jag skojar inte när jag säger att det var ett råttbo!
Sen fick jag lönemallarna. Visst hon förvanade mig att lönerna var låga men 65 kronor i timmen (innan skatt)! Snälla, snälla, snälla! Nettolönen låg på 52 kronor eller nåt!

Jag är ganska säker på att jag kommer få jobbet. Hon var ganska imponerad av mig. Men jag vill inte ha det!
Jag sliter inte på en råtthålsrestaurang för 50 kronor i timmen! Nej, nej, nej!

Nu har jag lagt in sista stöten. Har sökt två andra serveringjobb, på finare restauranger i Hunnebostrand. Ansökningstiden har redan gått ut men det är ju värt ett försök!
Annars återstår det bara att krypa till värdshuset och be på bara knän om att iallafall få vara extra arbetare där!

Hur kan det bli såhär?!

Jaja..the show must go on!
Nu ska jag mysa med min Kickan som kommit upp och hälsat på!
Hon om någon kan göra mig glad efter detta nederlag!

Hörs!

Kommentarer
Postat av: kickan

åå va gullig du är! du gör mig glad också!

2007-04-20 @ 10:23:45
Postat av: Emma

Inte kul alls! Klyscha: Det löser sig!

2007-04-20 @ 18:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback